۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۵۸۴۱۳
آیت الله مقتدایی:

شورای عالی در حدتوان برای حل مشکلات طلاب تلاش کرده است | بودجه دولت برای حوزه ها بسیار ناچیز است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر تقویت روحیه تقوا و قناعت در بین طلاب گفت: شورای عالی در حد توان برای حل مشکلات، کمبود امکانات و معیشت طلاب تلاش کرده اما مشکلات بسیاری وجود دارد.

 آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیر حوزه و اعضای شورای عالی این استان با اشاره به مشکلات و کمبود امکانات در حوزه های علمیه گفت: امروزه توقعات بالاتر رفته و از نظر امکانات مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی افزود: تلاش بسیاری انجام شده که بار سختی ها بر طلاب کاهش پیدا کند اما کمبود منابع و امکانات داریم، مراجع تقلید تأکید دارند که حوزه مستقل بوده و وابسته به جایی نباشد، از این رو حتی مصوبه ای در شورای عالی گذرانده شد تا این استقلال به صورت کامل باشد.

آیت الله مقتدایی با بیان این که بودجه دولت برای حوزه های علمیه بسیار ناچیز است، اظهار داشت: اگر حوزه با دانشگاه ها و جاهای دیگر مقایسه شود واقعا ناچیز است.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب، مراجع و بزرگان حوزه نسبت به مشکلات حوزه و طلاب، توجه به مشکلات طلاب و حوزه های علمیه را امری ضروری دانست و بر توجه بیشتر بزرگان حوزه به این موضوع تأکید کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جلسات متعددی برگزار شده تا از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات طلاب و حوزه ها استفاده شود، ابراز داشت: موقوفات حوزه های علمیه و روحانیت باید در مسیر رفع نیازهای حوزه استفاده شود.

وی عنوان کرد: انجمن های خیریه برای حوزه های علمیه تشکیل شده و خیرین دلسوز هم خدمات خوبی دادند اما نسبت به نیاز حوزه های علمیه کافی نیست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: شورای عالی در حد توان برای حل مشکلات، کمبود امکانات و معیشت طلاب تلاش کرده اما مشکلات بسیاری وجود دارد و در عین حال باید در بین طلاب روحیه تقوا و قناعت را توسعه دهیم

وی با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) گفت: خوشبختانه شورای مازندران از موفق ترین شوراهای سطح کشور از نظر هماهنگی و اشراف بر امور حوزه ها و مدارس تحت نظر است.

آیت الله مقتدایی با تقدیر از فعالیت های مدیر حوزه علمیه استان مازندران افزود: آقای طاهری مدیری پرکار، توانمند، دلسوز و مخلص هستند که شبانه روز کار می کنند و بخشی از موفقیت شورای عالی حوزه مازندارن به همین دلیل است./1323/

ارسال نظرات